ROCZNY RAPORT O RYNKU FIRM REKLAMOWYCH

alternative

Nagrody

alternative

Klienci

alternative

Zatrudnienie

alternative

Dane finansowe

alternative

Plany na 2025 rok

ANALIZA I OCENA

największych graczy na rynku



Optymizm: drugie podejście
Mimo spadku inflacji i odblokowania środków KPO miniony rok nie przyniósł, jak się spodziewano, większych zmian we współpracy na linii klient – agencja. Po raz kolejny najważniejszym czynnikiem określającym dobrostan agencji reklamowych i mediowych pozostawała wielkość budżetów przeznaczanych na komunikację marketingową.
Prognozy makroekonomiczne na ten rok pozwalają agencjom komunikacyjnym mieć nadzieję na nieco stabilizacji finansowej i możliwość szybszego rozwoju. W 2025 roku rynek komunikacji liczy na to, że wraz ze wzrostem gospodarki zelżeje presja marketerów na efekt, a agencje będą mogły się skupić na tworzeniu wielkich idei i oryginalnych przekazów.




Dowiedz się więcej
alternative
alternative
„Panorama Reklamy” to zawsze ciekawa lektura i ważny punkt odniesienia dla naszej branży, która przecież „od zawsze” zmienia się dynamicznie, a w ostatnim czasie jakby nawet jeszcze dynamiczniej. „Panorama” ukazuje się w świetnym momencie, na przełomie starego i nowego roku, podobnie jak tworzone przez analityków GroupM opracowanie „This Year Next Year” – do lektury obu tych raportów gorąco wszystkich zachęcam. Na początku nowego roku, gdy opada już kurz po pracowitym Q4, wszyscy mamy wreszcie chwilkę na wzięcie głębszego oddechu i nabranie dystansu - i to jest właśnie świetny moment, żeby podsumować mijające 12 miesięcy i spojrzeć do przodu, na kolejne 12 (i dalej!).
Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM CEE
alternative
„Panorama Reklamy" to najlepszy raport na czasy, w których klienci oczekują od swoich agencji pełnej kompleksowości. W jednym raporcie można przeczytać o obecnej sytuacji w domach mediowych, agencjach interaktywnych i 360. Gdy ktoś chce mieć przekrojowy pogląd na całą branżę, nie ma lepszego miejsca.
Dawid Maj, CEO BeDigital
alternative
Największym wyzwaniem dla reklamy w 2024 roku była potrzeba elastyczności w dynamicznie zmieniających się warunkach gospodarczych i społecznych, szybkie przystosowanie się do nowych realiów, w tym do zmieniających się oczekiwań klientów i konsumentów. Reklama starta się sprostać wszystkim wyzwaniom, aby stale móc zaproponować klientom coś, czego oni sami nie są w stanie zrobić in - house. Gdy jednak wszyscy walczą tymi samymi narzędziami , potrzebne staje się bardziej całościowe podejście do tworzenia kampanii i większe skupienie na wartości dodanej. Kto taką wartość klientom może zagwarantować? Niestety, nie mamy na to gotowej odpowiedzi. Ale możemy dać parę podpowiedzi, pokazując, jak agencje poradziły sobie w mijającym roku – zapraszamy do lektury „Panoramy Reklamy”, która zbiera informacje o najważniejszych przedstawicielach branży reklamowej.
Agata Małkowska-Szozda, szefowa działu redakcji marketingu i reklamy, „Press”
alternative
„Panorama Reklamy” każdego roku staje się nieodzownym punktem odniesienia dla wszystkich, którzy pracują w polskiej branży reklamowej. To nie tylko bogate źródło wiedzy o najnowszych trendach i zmianach na rynku, ale także przegląd sukcesów oraz wyzwań, z jakimi zmierzyły się agencje w minionym roku. Raport ten nie tylko podsumowuje i analizuje dane, lecz także inspiruje do dalszego rozwoju, zachęcając do poszukiwania nowych, innowacyjnych rozwiązań. Publikacja „Panoramy Reklamy” to chwila refleksji nad tym, co udało się osiągnąć oraz okazja do wytyczenia kierunków na przyszłość.
Dorota Mazur, CEO Havas Creative Network Poland
alternative
„Panorama Reklamy” otwiera rok w polskiej branży reklamowej. Profile agencji rzetelnie zweryfikowane przez zespół redakcyjny, przekrojowy komentarz i spojrzenie na nadchodzące wyzwania. Co ważne, publikacja trafia na pulpity marketerów i do szuflad w działach zakupów, więc mocno „pracuje” przez kolejne miesiące. Warto!
Michał Ryszkiewicz, managing partner Altavia Kamikaze + K2
alternative
alternative

Przygotowany przez redakcję „Press” roczny raport o wyniku firm reklamowych obejmuje agencje reklamowe i mediowe. Raport koncentruje się na analizie kilkudziesięciu najważniejszych graczy na rynku


ZOBACZ WYNIKI

DLACZEGO PANORAMA REKLAMY?


„Panorama Reklamy” to zebrane w jednym miejscu, uporządkowane i porównywalne informacje o agencjach reklamowych i mediowych, ich kompetencjach i doświadczeniu.

To pożyteczne narzędzie dla wszystkich tych, którzy na co dzień współpracują z firmami od komunikacji, zwłaszcza tych, którzy chcą taką współpracę rozpocząć, poszerzyć lub w istotny sposób przemodelować. Może być także pomocne dla samych agencji i wskazać im kierunki rozwoju ułatwiające rynkowy sukces, ale też może przestrzec przed błędami konkurencji. Opisując każdą z agencji, pokazujemy bowiem kierunki jej rozwoju, jakich inwestycji już dokonała, jak budowany jest jej zespół – i jak to wszystko znajduje odzwierciedlenie w jej biznesie i w dokonaniach kreatywnych. O tych ostatnich piszemy m.in. przez pryzmat sukcesów odniesionych na polskich i międzynarodowych konkursach branżowych. Każda prezentacja zawiera opis najważniejszych wydarzeń i zmian w danej firmie, które zaszły w niej od 2023 roku, czyli od poprzedniej edycji „Panoramy Reklamy”. Dodatkowo dzielimy się z Państwem oceną każdego opisywanego podmiotu, wyrażoną liczbą przyznanych punktów i ewentualnym tytułem.