Wyniki - agencje mediowe


Sukces roku

Mediaplus Warsaw

Należąca do Group One Mediaplus Warsaw zwiększyła w ub.r. przychody o jedną piątą. Przyczyniło się do tego zdobycie nowych budżetów oraz poszerzenie współpracy z dotychczasowymi klientami. Portfolio zleceń obsługiwanych przez tę agencję mediową powiększyło się m.in. o kompleksową obsługę marek firmy farmaceutycznej Stada. Mediaplus Warsaw została udziałowcem nowej agencji mediowej pod marką Mediaplus, utworzonej w Czechach. W zestawieniach RECMA zajęła 4. miejsce na rynku polskim w zestawieniu „3-year growth activity” i 2. miejsce w zestawieniu „Growth rate 2018/2019”.

alternative

Wzrost roku

Arena Media

Agencja mediowa prognozuje, że jej ubiegłoroczne przychody wzrosły rok do roku o 17 proc. i to pomimo wzrostu zatrudnienia o 20 osób. Efekt ten Arena Media osiągnęła, zdobywając nowe budżety m.in. Telewizji Puls, firm Huawei i British American Tobacco. Na poziom obsługi owocujący utrzymaniem dotychczasowych i zdobyciem nowych klientów wpływ miał m.in. rozwój kompetencji digitalowych – agencja wprowadziła do oferty usługę TV 360 powstałą w ramach Havas Media Group, zapewniającą dotarcie do użytkowników z komunikatem wieloma kanałami w ramach jednej kampanii.

alternative

Zaufanie roku

MediaCom Warszawa

Klienci MediaCom Warszawa są najwyraźniej zadowoleni z jej usług i polecają ją innym, skoro w ub.r. ta agencja mediowa straciła jedynie budżet Hortexu, a pozyskała 12 zleceń, w tym od firmy farmaceutycznej Alpen Pharma i chińskiego producenta smartfonów Xiaomi. A należące do Grupy Danone spółki Żywiec Zdrój i Danone poszerzyły zakres współpracy z MediaComem, obejmującej wcześniej media tradycyjne, o digital. Mimo trudności na rynku agencja nie zmniejszyła ani zespołu, ani wynagrodzeń.

alternative

Skuteczność roku

MullenLowe MediaHub

Po tym jak większość udziałów w grupie MullenLowe skupiono w rękach polskich menedżerów, dyrektor zarządzająca MullenLowe MediaHub Ewa Góralska uzyskała większą swobodę działania, zachowując dostęp do sieciowego know-how i narzędzi. Wykorzystała te atuty, wzmacniając zespoły specjalizujące się w usługach digitalowych. W efekcie agencja mediowa pozyskała w ub.r. 11 klientów – m.in. R22 i InPost – tracąc tylko dwóch. Firma dołączyła też do programu Criteo Partners, którego celem jest rozwój w obszarze komunikacji interaktywnej.

alternative