Brand New Galaxy
Agencja ma za sobą kolejny rok sukcesów. Poszerzyła zakres kompetencji (uruchomiła dom produkcyjny Robonauts Pictures), pozyskiwała talenty – mimo kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa zatrudniła ponad 200 osób, doskonaliła serwis. I weszła na nowe rynki: utworzyła 50-osobowy oddział w Dubaju i przejęła 40-osobową amerykańską agencję Content26, co jest wydarzeniem bez precedensu, jeśli chodzi o rodzime podmioty. Na dodatek na koniec ub.r. zapowiedziała przychody o 25 proc. wyższe niż rok wcześniej (100 mln zł).
Schulz Brand Friendly
Spowolnienie na rynku w związku z pandemią agencja wykorzystała, by przyspieszyć rozwój w obszarze technologii i narzędzi oraz kreacji i obsługi mediów społecznościowych. Zrobiła to z powodzeniem, bo jej portfel klientów znacznie się powiększył, m.in. o Concept Energy, Optopol Technology, Melvit, Kraft Heinz, Laboratorium Kosmetyczne Joanna, FFiL Śnieżka, USP Zdrowie. Dzięki temu mogła zainwestować w znaczący rozwój zespołu, który powiększył się o 18 osób, a jednocześnie zwiększyć przychody o 76 proc. wobec tych uzyskanych w 2019 roku.
180heartbeats + Jung von Matt
Znana z zaangażowania w projekty społeczne agencja wykazała się w ub.r. dużą skutecznością w przetargach, dzięki czemu pozyskała markę Tymbark (Grupa Maspex) do stałej obsługi i liczne zlecenia projektowe, m.in. od Otodom.pl, kilku sieci kinowych i kin studyjnych, grupy CD Projekt. Jej renomę wzmocniły projekty zagraniczne, m.in. kampania dla Google Pay w Polsce, Czechach i na Ukrainie, dla marek Reka i Bauwerk w Niemczech i Szwajcarii, obsługa Nike w Niemczech, Holandii, Grecji i Chorwacji i obsługa Burger Kinga w Polsce i Czechach.
Saatchi & Saatchi
Agencja udowodniła, że potrafi efektywnie działać także w kryzysowych warunkach. Zdobyła kilka znaczących zleceń, w tym na pełną obsługę wszystkich marek Lotte Wedel – było to najbardziej pożądane zlecenie w całym minionym roku do wygrania w przetargu. Również dzięki wygranej w przetargu agencja zajęła się globalną obsługą domu maklerskiego XBT i zrealizowała dla niego kampanię z udziałem słynnego trenera piłkarskiego Joségo Mourinho. Swoje budżety powierzyli jej również m.in. Innogy i PGG.
2012 Agency
2012 Agency niezmiennie dąży do wyznaczania standardów w komunikacji marek, szczególnie jeśli chodzi o jakość usług oferowanych klientom, strategii komunikacyjnych i wyróżniających się kreacji. W trudnym biznesowo 2020 roku nie tylko zachowała zespół w dotychczasowej wielkości, ale też pozyskała ośmiu znaczących klientów: Coca-Colę, Smyka, Avivę, Frugo Energy, Krakusa, Aquariusa, RTV Euro AGD. Ponadto obroniła w przetargu budżet Castoramy. To wszystko sprawiło, że zamknęła ub.r. z 25-proc. wzrostem przychodów netto.
Heart & Brain
Bakalland, Media Markt, Mercor, USP i Bausch Health to najwięksi z listy klientów, których agencja zdobyła w minionym roku. Jednocześnie nie straciła żadnego. Dzięki poszerzeniu oferty o usługi w obszarze e-handlu i stworzeniu komórki H&B e-Commerce zminimalizowała negatywne skutki pandemii, a nawet powiększyła zespół. Z usług tych skorzystały już m.in. Media Markt, Kids on the Moon, Fluff, Affair, Benji’s Planet, Yes My Love, Jackob Buczynski, By the Moon, Soap for Globe, Kawana, Velvet Spoon, Eco Club, DoxyChain.
GoldenSubmarine
Ta postdigitalowa agencja w minionym roku postawiła na rozwój. Utworzyła interdyscyplinarny zespół LabZ zajmujący się m.in. zmianami modelu biznesowego, strategii marki, komunikacji, ale i tworzeniem nowych usług, który pracuje m.in. dla Škody. Drugi zespół stworzyła w reakcji na pandemię do obsługi e-handlu; zrealizował on już projekty m.in. dla sieci Carrefour i Super-Pharm. Powołała też studio animacji i postprodukcji do przygotowywania wideo i poszerzyła ofertę o zakup mediów społecznościowych w modelu efektywnościowym.
Feeders Agency
Choć agencja zadebiutowała w 2019 roku, to miniony rok dopiero pokazał jej potencjał. Duży, skoro ma już całkiem pokaźne portfolio klientów zdobytych głównie dzięki wygranym w przetargach – są w nim m.in. Volkswagen Group, Danone, Bosch, Princes Food, Grupa Żywiec, Grupa Maspex, Bank BNP Paribas i FoodCare. Dzięki skuteczności w pozyskiwaniu zleceń agencja mogła pozwolić sobie w ub.r. na podwojenie zespołu (jego liczebność wzrosła z 11 do 22 osób).