Wyniki - agencje reklamowe

SUKCES ROKU

HAVAS CREATIVE NETWORK

Siedem, osiem lat temu agencja była w głębokiej zapaści. Do tego stopnia, że miała problem ze skompletowaniem zespołu. Mozolny proces odbudowy zaczął się, kiedy stery Havas Creative Network przejęła, jako CEo, Dorota Mazur. W 2024 roku miał on swoje zwieńczenie. Agencja prognozuje, że uzyskała przychody wyższe o 18,3 proc. od tych z poprzedniego roku. Portfolio jej klientów powiększyło się m.in. o Danone, Totalizator Sportowy, a pod koniec roku wygrała wielomiesięczny przetarg PKo BP na kompleksową obsługę. Osiągnęła też sukces kreatywny – jej pomysł na spławik Aguard, mierzący poziom zasolenia wód, zrealizowany we współpracy z BNP Paribas, zdobył wiele branżowych nagród.

alternative

NAGRODA SPECJALNA

DDB WARSZAWA

Branża reklamowa od lat cierpi na brak autorytetów. Wiele dużych, uznanych agencji albo zniknęło, albo nie nadaje już tonu rynkowi. Wyjątkiem jest DDB Warszawa. Agencja miała lepsze i gorsze lata, ale trzyma poziom i pilnuje standardów. Potrafi zaryzykować dla projektów, w które wierzy, i poświęcić biznes dla idei, które są dla niej ważne. Ma na koncie wiele nagród branżowych, przyznawanych i za kreacje, i za skuteczność, na dodatek w jej przypadku wyróżniane projekty odnoszą sukcesy w obu obszarach. W 2024 roku została Agencją Komunikacyjną roku konkursu KTr oraz Agencją roku i Agencją 25-lecia Effie, co potwierdza, że jej osiągnięcia nie są dziełem przypadku.

alternative

GLOBALNY PARTNER

DENTSU CREATIVE

Agencja odnosi sukcesy na polskim rynku, z roku na rok umacnia też pozycję w globalnych strukturach sieci. Zapewnia jej to nie tylko prestiż, ale i osiąganie dobrych wyników biznesowych. W ub.r. zaczęła działać jako hub dla Dentsu japonia: odpowiada za obsługę digitalową, produkcję wideo oraz social customer care topowych klientów grupy na 40 rynkach w Azji, Europie i Ameryce Południowej. Ponadto w Warszawie utworzono Dentsu lab, jedno z globalnych centrów badań i rozwoju grupy w regionie EMEA (pozostałe w londynie i Amsterdamie). Sławomira Stępniewskiego, dotychczas chief executive officera w Dentsu Polska i CEE, powołano na stanowisko CEo Dentsu Central Europe and Poland.

alternative

WYNIK ROKU

PRZESTRZEŃ

Trudno przez kilka lat z rzędu utrzymywać się na topie. Przestrzeni się to udaje. Agencja ponownie wypracowała znaczący wzrost przychodów, o 75 proc. w stosunku do osiągniętych w 2023 roku, do kwoty 48,5 mln zł. Powiększyła portfolio klientów m.in. o takie firmy, jak: Electrolux, Danone, Dawtona, oponeo czy Vistula, tracąc tylko jedno o zlecenie długoterminowej obsługi. Równolegle Przestrzeń zainwestowała w zaplecze do obsługi komunikacji digitalowej, dzięki czemu poszerzyła kompetencje o tworzenie kontentu, obsługę partnerstw i współpracę z influencerami. Zatrudnienie w agencji wzrosło o osiem osób.

alternative

SOLIDNY PARTNER

GOLDENSUBMARINE

Agencja od wielu lat utrzymuje wyrównany poziom, jeśli chodzi o jakość usług. Jednocześnie stale poszerza zakres kompetencji. W 2024 roku uruchomiła własny dom kompleksowej realizacji materiałów filmowych GoldenProduction. Grono jej klientów poszerzyli m.in. Citi Handlowy, Pracuj.pl, Tchibo i USP Zdrowie, obroniła budżet Grupy PGE. W efekcie jej przychody wzrosły o 15 proc. r/r. Agencja realizuje też projekty niekomercyjne – produkuje i publikuje edukacyjny podcast o marketingu „Mamy na to slajd”, wydaje też Złoty Kalendarz z pracami swoich grafików i dyrektorów artystycznych – dochód z jego sprzedaży przekazuje Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

alternative

JAKOŚĆ ROKU

MULLENLOWE WARSAW

W ub.r. agencja skupiła się na rozbudowie biznesu i ma na tym polu sporo sukcesów. Wilkinson Polska poszerzył współpracę z nią o obsługę mediową na dziewięciu rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, firmy Goodvalley i Vision Express powierzyły jej budżety na działania z obszaru social mediów i influencer marketingu, zrealizowała też projekty influencerskie dla ING Banku Śląskiego, Frisco, PoT i oSM Sierpc. W związku z rozbudową portoflio zleceń agencja zwiększyła zatrudnienie. Mimo to prognozuje, że jej przychody w 2024 roku były wyższe o 23 proc., a obroty o 45 proc. wobec tych z 2023 roku.

alternative

WOJOWNIK ROKU

OGILVY

Kiedy w listopadzie 2023 roku agencja straciła jednego ze swoich największych klientów – spółkę Żabka Polska – wydawało się, że czeka ją spadek wyników i ogólne załamanie. Nic z tych rzeczy. Szybko nadrobiła straty: została główną agencją strategiczno-kreatywną Empiku, pozyskała jako klientów firmy jacobs Douwe Egberts, Hochland, eBay, Kraft Heinz Kitchen i Stock Polska, a Notino i Cosnova poszerzyły zakres współpracy. Koniec 2024 roku zaś przyniósł ogilvy spektakularne wzmocnienie w postaci agencji Grey i jej klientów, których agencja przejęła. Nowi klienci zapewnili jej 17-proc. wzrost organiczny, który po akwizycji wzrósł do 56 proc.

alternative

STAŁY ROZWÓJ

BEDIGITAL

W 2024 roku agencja wypracowała 30 mln zł przychodów – o 70 proc. więcej niż w poprzednim roku, a już wtedy wzrosły one znacząco, bo o 34 proc. Zwiększenie przychodów uzyskuje m.in. dzięki zdobywaniu nowych klientów. W ub.r. pozyskała do współpracy Alior Bank, Grupę Maspex i Strauss Cafe, wrócili do niej Edred i Polmak. Aby obsłużyć coraz większy portfel zleceń, zwiększyła zatrudnienie o 20 proc., powołała też trzech nowych menedżerów. To wszystko dowodzi, że BeDigital realizuje efektywną strategię biznesową, opartą m.in. na zasadzie dzielenia się z pracownikami wypracowanym zyskiem.

alternative

SKUTECZNOŚĆ ROKU

FEEDERS AGENCY

Feeders deklaruje 25-procentowy wzrost przychodów w 2024 roku, co w porównaniu z dynamiką osiągniętą rok wcześniej (70 proc.) może się wydawać gorszym wynikiem. Jednak zwiększenie przychodów o jedną czwartą to dużo, zważywszy, że agencja inwestowała w zespół, rozbudowany w ub.r. o 38 proc., i usługi – w jej obrębie powstała nowa agencja influencermarketingowa Feeders Creators. Agencja okazała się też skuteczna w zdobywaniu nowych klientów – wprawdzie ub.r. zakończył się utratą przez nią budżetu marki Żywiec, ale pozyskała do obsługi m.in. budżety kolejnych marek koncernu PepsiCo oraz Procter & Gamble. Feeders osiąga też sukcesy na polu kreacji, o czym świadczą nagrody na branżowych konkursach, m.in. KT KTr r, r, EMMA Awards i y youTube ouTube Awards.

alternative