Wyniki - agencje mediowe


SUKCES ROKU

ZENITH

Zwiększenie zatrudnienia o 45 osób, wypracowanie dynamiki wzrostu przychodów w wysokości 32,9 proc., dalszy rozwój hubów odpowiedzialnych za międzynarodowych klientów oraz wygrane przetargi takich marek jak AmRest, PepsiCo czy sieć drogerii Rossmann, pokazują, że 2023 rok był dla agencji wyjątkowo udany. Zenith kierowany przez Annę Bartoszewską przez ostatnie trzy lata otrzymywał w „Panoramie Reklamy” najwyższą ocenę, co roku wypracowując wzrost przychodów. Wśród najważniejszych klientów agencji są tak znaczący marketerzy, jak Kompania Piwowarska, Disney, Crédit Agricole, RTV Euro AGD, Coty, Lotte Wedel, Electrolux, Animex, Zott czy Adamed. Aby wesprzeć kluczowych klientów w Europie i Azji, Zenith zwiększył zatrudnienie o 45 osób.

alternative

WZROST ROKU

WAVEMAKER

Wavemaker prognozuje, że w 2023 roku wypracowała 45 proc. wzrostu obrotów, i to mimo utraty budżetu H&M. To duża zmiana, biorąc pod uwagę, że w 2022 roku agencja zanotowała spadek przychodów o 9,2 proc. (jednocześnie zmniejszyła stratę netto). Świetne wyniki finansowe to zasługa rozpoczęcia współpracy m.in. z firmą L’Oréal, którą obsługuje w Polsce, Łotwie, Litwie i Estonii. Wavemaker uruchomiła w ub.r. center of excellence do koordynacji obsługi klientów międzynarodowych, takich jak wspomniany L’Oréal, Huawei czy Colgate-Palmolive. Agencja rozpoczęła również współpracę z węgierską siecią stacji benzynowych MOL, które pojawiły się w naszym kraju w następstwie sprzedaży części Lotosu.

alternative

WARCI ZAUWAŻENIA

MEDIA PEOPLE

W branży zdominowanej przez duże sieciowe agencje czasami trudno zauważyć te mniejsze, które jednak potrafią prężnie działać i zdobywać klientów wartych zazdrości większych konkurentów. Media People kolejny rok z rzędu mogła pochwalić się wysokim, 20-proc. wzrostem przychodów i zdobyciem wielu nowych budżetów. Zatrudniająca na stałe 14 osób agencja pozyskała zlecenia m.in. od Riot Games i Energizera, obsługuje też m.in. Kiwi.com, Smyka, wszystkie marki firmy Naos, Benefit Systems i Turawę. Jednocześnie rozwijała swoje usługi, w tym dotyczące produkcji i postprodukcji reklam i formatów telewizyjnych.

alternative

SKUTECZNOŚĆ ROKU

UM

Zdobycie budżetu H&M na 20 rynkach Europy Wschodniej i rozpoczęcie współpracy z Aramco, siecią Moya i Autopay, a także od października, w wyniku rozstrzygnięcia globalnego przetargu, General Mills, producentem płatków Cheerios, to tylko niektóre zdobycze należącej do IPG Mediabrands agencji w 2023 roku. Pozwoliły jej one na zwiększenie przychodów o 19 proc. i kontynuację tendencji wzrostowej – rok wcześniej dynamika przychodów wyniosła 26 proc. W ciągu ostatnich trzech lat zatrudnienie w agencji zwiększyło się niemal trzykrotnie, aby zapewnić rosnącemu portfolio klientów najwyższą jakość usług. Według raportu COMvergence agencja była na pierwszym miejscu pod względem wartości nowo zdobytych budżetów w pierwszej połowie nowego roku – wyniosła ona blisko 10 mln dol.

alternative

ZAUFANIE ROKU

IPROSPECT

W 2023 roku agencja jako jedyna w grupie Dentsu obroniła wszystkie budżety. Powiększyła jednocześnie portfolio klientów o Carlsberga i Zalando – dla tego drugiego prowadzi działania mediowe na 25 rynkach, m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Polsce, Hiszpanii, Szwecji, we Francji i Włoszech. Dzięki współpracy z Google Cloud zaimplementowała technologię deep learningu, analizę sentymentu i narzędzia do przetwarzania języka naturalnego. Rozszerzyła również ofertę badań, a także uruchomiła program Green Media do analizy emisyjności działań mediowych spółek, co pozwala formułować rekomendacje dla klientów, jak mogą obniżać swój ślad węglowy w mediach. Rozwijała swoje kompetencje performance, aby rozszerzać zakres współpracy z kolejnymi klientami.

alternative