Wyniki - agencje reklamowe

SUKCES ROKU

PRZESTRZEŃ
wraz z agencjami Wyraz, Rozgłos i Polot

Przestrzeń i współpracujące z nią w grupie agencje Wyraz, Rozgłos i Polot prognozowały na koniec 2023 roku przychody w wysokości 31,5 mln zł netto, co oznacza ich wzrost o 126 proc. – najwięcej na rynku. Przestrzeń istnieje dopiero pięć lat, a już zdobyła w branży silną pozycję. Strategia grupy zakłada oferowanie klientom obsługi z wielu obszarów przy zachowaniu niezależności poszczególnych agencji. Najwyraźniej się ona sprawdza, skoro grupa zwiększyła w 2023 roku zatrudnienie i poszerzyła portfolio klientów. Współpracę z tą lokalną agencją podjęły największe międzynarodowe firmy, m.in. Uber, Philips, Unilever i Disney.

alternative

WZROST ROKU

FEEDERS AGENCY

Agencja ma za sobą kolejny rok intensywnego wzrostu – jej przychody zwiększyły się o 71 proc. w stosunku do wyników z 2022 roku. Z usług Feeders korzystają największe firmy i marki – w ub.r. agencja wygrała lokalny przetarg Pepsi i została długoterminową agencją wiodącą w zakresie komunikacji digitalowej tej marki. Portfolio jej klientów powiększyły też m.in. Danone, Diageo i Tarczyński. Feeders rozbudowała struktury, utworzyła nowe stanowiska m.in. w działach influencer managementu, social mediów, kreacji i obsługi klienta.

alternative

JAKOŚĆ ROKU

DDB WARSZAWA

W 2023 roku agencja wygrała dwa największe przetargi – na obsługę kreatywno-strategiczną Pepco w Europie oraz na obsługę Allegro na rynkach polskim i czeskim, a docelowo także na pozostałych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Do grona klientów agencji dołączyły m.in. PepsiCo, Tchibo, Spotify, Disney+, Grupa Maspex i OLX. DDB Warszawa przygotowała też w ub.r. ideę kreatywną kampanii Pepsi Max (PepsiCo), której koncept został zaadaptowany na 30 rynków Europy Środkowo-Wschodniej, co potwierdza jakość oferowanych przez nią usług oraz jej etykę: agencja zrezygnowała ze współpracy z Huawei, bo firma ta nadal działa w Rosji.

alternative

ZAUFANIE ROKU

LEO BURNETT

Agencja wygrała w 2023 roku przetargi XTPL, marki Jim Beam, Samsung VD oraz utrzymała budżet Otodom (dla którego prowadzi działania ATL i digital), nie tracąc żadnego klienta. To wszystko złożyło się na solidny wynik – przychody agencji wzrosły o 23,8 proc. I to mimo że rozbudowała zespół, co było wynikiem wdrażania nowych produktów i narzędzi – zarówno autorskich, jak i opracowanych z wykorzystaniem zasobów całej grupy. Leo Burnett skupiła się przy tym na rozwoju nowych kompetencji w obszarze advocacy marketingu.

alternative

SKUTECZNOŚĆ ROKU

HEART & BRAIN

Agencja kolejny rok prognozowała wzrost przychodów – tym razem o 28 proc. I to mimo że jeden z jej największych klientów, MediaSaturn zmniejszył zakres zlecenia z pełnej obsługi do analityki i digitalu, co wynikało z koncentracji obsługi w regionie. Tym samym przychody agencji zwiększyły się kolejny rok z rzędu: w 2021 o 15, a w 2022 – 12 proc. W 2023 roku Heart & Brain pozyskała kilku nowych klientów, w tym firmy Savencia i Kombud Group, rozbudowała dział analityczny, wprowadziła do oferty zaawansowane narzędzia do automatyzacji z wykorzystaniem algorytmów, co zaowocowało poszerzeniem współpracy m.in. z Lidl Polska.

alternative

NOWE OTWARCIE

WEBTALK

Utrzymanie wszystkich najważniejszych klientów agencji (chociaż nie obyło się bez strat), rozwój kompetencji, a także zdobycie nowych budżetów, m.in. dywizji Volkswagen Samochody Dostawcze, firmy Wolt i Grupy Maspex, pozwoliły WebTalk osiągnąć na koniec 2023 roku przychody netto w wysokości 36 mln zł, co oznacza ich wzrost o 44,93 proc. w stosunku do 2022 roku. Agencja wprowadziła nowe usługi związane ze wsparciem planowania kampanii, komunikacji i sprzedaży, rozbudowała zespół. To dowodzi, że skutecznie wykorzystuje swoje zasoby, nie jest już agencją tylko do obsługi social mediów i może z sukcesem walczyć o największe budżety.

alternative

EFEKTYWNOŚĆ ROKU

ARTEGENCE

Agencja prognozuje, że jej tegoroczne przychody wzrosną o 63 proc. i osiągną 23,6 mln zł. Jest to rezultatem m.in. ponownego wygrania przetargu na obsługę dywizji Volkswagen Samochody Dostawcze, co oznacza przedłużenie trwającej już ponad pięć lat współpracy. Agencja pozyskała też budżety Philips Morris International i Crédit Agricole Bank Polska. Zainwestowała w nowe usługi, które podniosły jej konkurencyjność, wzmocniła działy strategii oraz data analytics i business growth oferujące usługi konsultingu.

alternative

ZMIANA ROKU

ALTAVIA KAMIKAZE +K2

Dzięki przejęciu K2 Create i K2 Precise i włączeniu w swoje struktury nie tylko biznesu, lecz również kompetencji tych agencji Altavia Kamikaze stworzyła nowego rynkowego gracza opierającego działalność na dwóch filarach: kreacji oraz mediach i mar-techu. Zespół liczy obecnie 160 osób, co pozwoliło agencji przeskoczyć do innej ligi. Pomimo przejęcia dwóch firm, a także znaczącego zwiększenia zatrudnienia w samej Altavia Kamikaze agencja prognozuje na koniec 2023 roku 16,6 mln zł przychodu, co oznacza ich wzrost o 20,5 proc. Do grona jej klientów dołączyły m.in. Nestlé Polska, Artsana i Hasbro.

alternative