Wyniki - agencje mediowe

SUKCES ROKU

STARCOM

Wypracowanie 20-proc. wzrostu przychodów przez agencję, która w 2023 roku wypracowała go na poziomie 1,2 mld zł, to niebywałe osiągnięcie. W 2024 roku Starcom poszerzył portfolio klientów o takie znane firmy, jak Grupa lux Med i Ubisoft. Agencja wygrała również przetargi Answear i lego, dla których stworzyła huby do obsługi międzynarodowej. O jakości jej usług najlepiej jednak świadczy przypadek Grupy Żywiec: choć jej właściciel, koncern Heineken, wybrał w przetargu do globalnej obsługi mediowej Dentsu, polski producent piwa przekonał go, by zgodził się na współpracę z należącym do Publicisu Starcomem. Agencja zdobyła też na znanym konkursie marketingowym Effie tytuły Agencji Mediowej 2024 roku i Agencji Mediowej 25-lecia.

alternative

ROZWÓJ ROKU

HAVAS MEDIA NETWORK

Havas Media Network ma za sobą rok pełen zmian. Dzięki wzmocnieniu marek Havas Play i Havas Market grono klientów agencji poszerzyło się o lidla, jacobs Signify, Multikino i Kubotę. Wśród pozyskanych przez nią zleceniodawców znaleźli się też m.in. Shell, MG Motors i Deichmann. Agencja pozyskała w sumie 16 nowych budżetów, nie odczuła więc zakończenia współpracy z czterema klientami i wypracowała w 2024 roku 7-proc. wzrost przychodów (wobec 2023 roku). Odniosła też sukcesy na branżowych konkursach: Effie, KT KTr r, r, Mixx i Hr r Dream Team.

alternative

WZROST ROKU

VALUE MEDIA

W 2024 roku agencja zwiększyła zatrudnienie o 32 osoby, a jednocześnie wypracowała przychody większe od tych z poprzedniego roku o 20 proc. Straciła tylko jednego klienta, za to nawiązała długoterminową współpracę ze spółką Żabka Polska, która w 2023 roku przeznaczyła na reklamę 285 mln zł. Do listy klientów spółki dołączyły również m.in. Fabryka Farb i lakierów Śnieżka i Maczfit. Jednocześnie agencja rozbudowywała ofertę narzędziową, m.in. o oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie sMMMart AI, które umożliwia zautomatyzowane modelowanie danych w czasie rzeczywistym, a z którego mogą korzystać wszyscy jej klienci.

alternative

ZAUFANIE ROKU

MEDIAPLUS

Wartość budżetów, które Mediaplus obsługiwał w 2024 roku, wzrosła rok do roku o 12 proc., ze 137 do 153 mln zł. Wynik ten agencja uzyskała dzięki temu, że nie straciła żadnego klienta, za to pozyskała do obsługi siedem marek, m.in.: Stada, Abott i E.oN, a także Kikkoman, którą obsługuje na dziewięciu rynkach w Europie. Wzrost znaczenia agencji na rynku międzynarodowym zaowocował stworzeniem nowego stanowiska head of Mediaplus International, które objął Bartłomiej Kamiński, wcześniej managing director. Innowacyjne podejście Mediaplus do kampanii reklamowych doceniono, wyróżniając agencję nagrodą prof. Philipa Kotlera w pierwszej polskiej edycji Kotler Awards.

alternative

JAKOŚĆ ROKU

ESSENCEMEDIACOM

Strata takich klientów, jak Shell iUber – w wyniku globalnych decyzji – i lokal- ne Frisco nie wpłynęła negatywnie na agencję. Według raportu CoMvergence „New Business Barometer H1 2024” za pierwsze półrocze ub.r. pod względem pozyskanych i utrzymanych budżetów mediowych EssenceMediacom uzyskał najlepszy wynik w Polsce: obronił i zdobył w sumie budżety warte 44,2 mln dol., czego większą część stanowi 31-mln budżet Play. Wśród nowych klien- tów agencji znaleźli się m.in. Polpharma Digital, Auchan Digital, Costa Coffee iWarner Bros. W rezultacie wypracowała ona w ub.r. przychody większe o 14 proc. wobec uzyskanych rok wcześniej.

alternative