Wyniki - agencje reklamowe

SUKCES ROKU

BEDIGITAL

Przychody agencji wzrosły w 2021 roku o rekordowe 78 proc.! A przecież również w 2020 roku odnotowała ona znaczący ich wzrost, o ponad 60 proc. Nie można więc powiedzieć, że odrabia popandemiczne straty. Wzrost ten osiągnęła na dodatek pomimo zwiększenia zatrudnienia z 21 do 30 osób. W dużej mierze dzięki zdobyciu nowych klientów, wśród których są m.in. SM Spomlek, Romet, Frapol i Volkswagen Financial Services. Ponadto w ofercie agencji pojawiły się nowe usługi, w tym planowanie i realizacja zadań reklamowych w ramach zintegrowanych działań marketingowych 360°.

alternative

WYNIK ROKU

ISOBAR

Dynamika wzrostu przychodów agencji w 2021 roku wobec 2020 roku wyniosła 30 proc., co zważywszy na skalę jej działania (zatrudnia ponad 350 osób), jest sporym osiągnięciem. Portfolio jej klientów znacznie się powiększyło, m.in. o firmy Kikkoman, Carlsberg Polska, eService, Wella, Samsung, Galderma i Groupe SEB, przy niewielkich stratach. Już 60 proc. jej przychodów zapewniają klienci międzynarodowi. Jednocześnie wie, że rozwój wymaga inwestycji, dlatego stworzyła m.in. Content Symphony – platformę integrującą kompetencje produkcyjne – oraz rozszerzyła kompetencje w zakresie digital experience platforms, zostając certyfikowanym partnerem platformy HubSpot (która dołączyła tym samym do globalnego programu partnerskiego Dentsu, w którym są już m.in. Adobe, Salesforce, SAP, Microsoft i Google).

alternative

ZAUFANIE ROKU

180HEARTBEATS + JVM

Agencja ponownie pokazała, że wrażliwość na tematy społeczne nie wyklucza biznesowej skuteczności. W ub.r. zanotowała najwyższą w swojej historii liczbę zaproszeń do przetargów, w wyniku których pozyskała takich klientów, jak Betclic, BNP Paribas, British American Tobacco, Yes czy TikTok for business. Zdobyła także zlecenia od Kino Polska, Veolii, Trespy i Reserved. Do tego na początku br. obroniła strategiczną obsługę Innogy i wygrała przetarg tej marki na relaunch (na E.On). Dzięki temu, jak prognozowała, jej przychody wzrosły w ub.r. o 46 proc. (rok do roku).

alternative

EFEKTYWNOŚĆ ROKU

FENO

Agencja prognozowała, że jej przychody na koniec 2021 roku było prawie połowę wyższe od uzyskanych w 2020 roku. Głównie dzięki skutecznej strategii zdobywania nowych budżetów – swoje powierzyli jej w ub.r. m.in. Schulke Polska, Profi, Sony Interactive Entertainment Universal Music, Śnieżka Trade of Colours i USP Zdrowie, przy jednoczesnej jedynej stracie w postaci budżetu na social media ld T-Mobile. Ponadto Feno sukcesywnie rozwija kompetencje mediowe, łącząc w jednym zespole umiejętności z zakresu strategii, kreacji i mediów.

alternative

SKUTECZNOŚĆ ROKU

VMLY&R POLAND

Agencja rozumie, że nowe czasy wymagają nowego podejścia do biznesu i okres pandemii przeszła bez strat, za to poszerzając kompetencje i zdobywając nowe zlecenia (np. od PepsiCo, Google Cloud, Mercatora, Douglasa, Ford USA, Intela). Zespół VMLY&R zdobył certyfikat Forrester potwierdzający jego kompetencje customer experience (CX). Konsekwentnie poszerzano ofertę regionalnego hubu EMEA i technologicznego centrum kompetencji, w portfolio usług pojawiło się doradztwo konsultingowe w zakresie oceny dojrzałości martech, commerce excellence i brand experience. Mimo inwestycji przychody agencji w ub.r. wzrosły rok do roku o 13,4 proc.

alternative

POWRÓT NA SZCZYT

MCCANN POLAND

Po latach pozostawania na bocznym torze agencja pokazała, na jak wiele ją stać. W ub.r. nie straciła żadnego klienta, a pozyskała wielu nowych, m.in. Reckitt Benckiser, Novartis,Sanofi Aventis. Niektórzy powierzyli jej projekty międzynarodowe (m.in. Ekoenergetyka, Crédit Agricole Leasing & Factoring), inni poszerzali współpracę o nowe obszary (np. L’Oréal). Dzięki temu jej przychody wzrosły o 12 proc. Miniony rok był dla McCanna również czasem sukcesów, m.in. na The Gerety Awards, The One Show, New York Festival, Golden Drum czy Webby Award.

alternative

WZROST ROKU

BRAND NEW GALAXY

Brand New Galaxy nie zwalnia tempa, dynamicznie się rozwija – zatrudnia już ponad 600 osób i ma siedziby na trzech kontynentach. Prognozuje, że w ub.r. uzyskała 122 mln przychodów – o 22 proc. więcej niż w poprzednim roku. Złożyła się na to m.in. skuteczna polityka pozyskiwania nowych zleceń – jej klientami, często w skali globalnej, są już Wella, Helen of Troy, Abu Dhabi Copp czy Mastercard. A dostęp do kolejnych firm i marek może jej zapewnić nawiązanie partnerstwa ze Stagwell Marketing Group, globalną grupą marketingowo- -komunikacyjną.

alternative

AGENCJE E-COMMERCE
SUKCES ROKU

PATHFINDER 23

Agencja jest globalnym graczem na rynku e-commerce: zasięg jej działania wykracza znacznie poza teren Polski czy nawet Europy, a wielu klientów powierzało jej kompleksową obsługę e-commerce na wszystkich rynkach. I choć jej zespół został powiększony o prawie 50 osób, i tak wypracowała 25-procentowy wzrost przychodów za 2021 rok. Agencja pozyskała w ub.r. do długoterminowej współpracy takie firmy jak Wella, Procter & Gamble czy Lego, wśród jej stałych klientów pozostają m.in. obsługiwane globalnie Coty, Bayer i Carlsberg.

alternative