Wyniki - agencje reklamowe

SUKCES ROKU

PRZESTRZEŃ

Agencja działa zaledwie od 2018 roku, ale już zdobyła silną pozycję na rynku. Wśród klientów ma takie znane firmy jak: Decathlon, Nestlé, PepsiCo czy Johnson & Johnson. Na dodatek w 2022 roku poszerzyła ich grono m.in. o Semilac, Google’a, Cinema City i polski oddział Estée Lauder, nie tracąc ani jednego zlecenia. Toteż kolejny rok z rzędu agencja zwiększyła zatrudnienie i poszerzyła strukturę, tym razem o specjalizującą się w digitalu spółkę Polot. I mimo tych inwestycji wypracowała przychód o 45 proc. wyższy od tego z 2021 roku.

alternative

JAKOŚĆ ROKU

BRAND NEW GALAXY

Grupa marketingowo-technologiczna dotychczas była największą nienależną strukturą na polskim rynku. I wciąż dynamicznie się rozwija, tyle że od 2022 roku jako część globalnej sieci Stagwell Media (wcześniej członek afiliowany). Obecnie BNG zatrudnia 650 pracowników, a jej prognozowane przychody w 2022 roku mają wynieść 143 mln zł. Oznacza to wzrost o 17 proc. wobec 2021 roku, co przy skali jej działania jest wynikiem imponującym. To rezultat m.in. zdobycia nowych budżetów, najczęściej międzynarodowych.

alternative

ZAUFANIE ROKU

GRUPA BBDO WARSZAWA

Agencja prognozuje na koniec 2022 roku 27-proc. wzrost przychodów w stosunku do wyników za 2021 rok. To rezultat kontynuacji współpracy ze wszystkimi dotychczasowymi klientami (poza jednym, dla którego zakończyła zakontraktowany projekt), a nierzadko jej poszerzenia (jak w przypadku firm Mercedes-Benz, dla której została hubem regionalnym w zakresie obsługi 3600 i Gallo). Na dodatek pozyskała nowe budżety, np. firmy Good Valley na kompleksową obsługę marki Dobra Dolina czy Johnson & Johnson na globalną obsługę w obszarze e-commerce.

alternative

WYNIK ROKU

FEEDERS AGENCY

Agencja umocniła wizerunek firmy oferującej wyróżniające się projekty reklamowe. Odniosła też sukces biznesowy – jak deklaruje, na koniec 2022 roku uzyskała 14 mln zł przychodów, co oznacza ich 43-proc. wzrost wobec poprzedniego roku. Agencja straciła w tym czasie tylko jednego klienta – Volkswagena, dla którego obsługiwała social media, za to pozyskała wiele nowych zleceń od takich firm jak Procter & Gamble czy Disney oraz kolejną, piątą już markę Grupy Maspex.

alternative

EFEKTYWNOŚĆ ROKU

VMLY&R POLAND

W 2022 roku agencja znacznie poszerzyła portfolio usług, co zaowocowało pozyskaniem klientów w Polsce i za granicą, w tym z rynków amerykańskiego, brytyjskiego i australijskiego, a także kontraktów o zasięgu Europy Środkowo-Wschodniej lub większym. Zdobyła m.in. budżety takich firm jak Carlsberg, Netto, BAT, Sherwin Williams. Ponadto została uhonorowana ponad 40 nagrodami na najważniejszych festiwalach reklamowych, takich jak Cannes Lions, London International Awards czy Golden Drum.

alternative

WZROST ROKU

LEO BURNETT WARSZAWA

W 2022 roku agencja zachowała wszystkie wcześniej zdobyte budżety reklamowe. Wśród jej klientów są takie marki, jak PZU, Orange Polska, Philip Morris International, Totalizator Sportowy, Procter & Gamble, Stellantis czy Otodom, do których w 2022 roku dołączyli Bank Pekao, Żabka Franchise i Ferrero. To wszystko pozwoliło jej osiągnąć 38,5-proc. wzrost przychodów wobec wyniku z 2021 roku, przy jednoczesnym inwestowaniu w zespół oraz rozbudowywaniu portfolio oferowanych klientom produktów i narzędzi.

alternative

SKUTECZNOŚĆ ROKU

PATHFINDER 23

Działająca od pięciu lat agencja w roku 2022 postawiła na rozbudowę struktur i znacząco powiększyła zespół – zasiliło go 100 osób, co jest wzrostem niespotykanym na polskim rynku reklamowym. Jednocześnie prognozuje, że wzrost jej przychodów wyniósł 23 proc. względem wyniku z 2021 roku. Od kwietnia, wraz z całą grupą BNG, należy do holdingu Stagwell i jest w nim jedyną spółką specjalizującą się w e-commerce. Obsługuje globalnie m.in. firmy Coty, Wella, Royal Canin, 3M, Bayer.

alternative